poniedziałek, 21 listopada 2011

Łukasz Rutkowski zawiesza treningi

Tej zimy nie zobaczymy na skoczni Łukasza Rutkowskiego, który po wykonaniu kompleksowych badań lekarskich postanowił zawiesić treningi do czasu poprawy stanu swojego zdrowia. Tym samym kadra A w sezonie 2011/2012 składać się będzie z sześciu skoczków narciarskich.

Łukasz Rutkowski przestał uczestniczyć w zgrupowaniach kadry od października tego roku. Skoczek z Zakopanego tak uzasadnił swoją decyzję:

"Od kilku miesięcy mój stan zdrowia nie pozwala mi na odnoszenie takich wyników, jakich bym oczekiwał ja i mój trener. Wykonałem kompleksowe badania lekarskie i ich wyniki jednoznacznie wskazały mi, jaką decyzję podjąć. Jestem zmuszony do zawieszenia moich dalszych treningów i udziału w zawodach do czasu poprawy mojego stanu zdrowia. Pragnę jednoznacznie zadeklarować, że moja decyzja nie wiąże się z definitywnym zaprzestaniem uprawiania dyscypliny."

W związku z tym oraz po konsultacji z trenerem Łukaszem Kruczkiem Prezydium Polskiego Związku Narciarskiego podjęło decyzję o ograniczeniu kadry A w skokach narciarskich do sześciu zawodników.

Łukasz Rutkowski - ur. 22 stycznia 1988 r. w Zakopanem, wielokrotny reprezentant Polski w skokach narciarskich, uczestnik igrzysk olimpijskich w Vancouver w 2010 r. (szóste miejsce w drużynie) oraz mistrzostw świata w Libercu w 2009 r. (czwarte miejsce w drużynie), brązowy medalista mistrzostw świata juniorów w Zakopanem w 2008 r. (w konkursie drużynowym) . W zawodach Pucharu Świata zdobył łącznie 108 punktów. W 2009 r. pierwszy raz w karierze stanął na podium Pucharu Świata, zajmując wraz z kolegami z reprezentacji drugie miejsce w konkursie drużynowym rozgrywanym w Planicy. Trzeci zawodnik Letniej Grand Prix w Zakopanem w 2008 r., dwukrotnie trzeci w Letnim Pucharze Kontynentalnym w Wiśle w 2009 r.

K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz