czwartek, 15 marca 2012

200,5 m Maćka, 206,5 m Olka i 200 m Klimka

Czekałam na ten weekend cały rok, ale z drugiej strony nie chciałam, żeby tak szybko nadszedł. Planica to jak dla mnie okok Zakopanego najlepsze miejsce, gdzie są konkiursy skoków. Nigdy w Planicy nie byłam, ale duchem zawsze jestem ze skoczkami. Ale jestem trochę zawiedziona, że kwalifikacje były tak wcześnie, bo musiałam iść do szkoły :( Ale jutro na konkurs chyba będę biegła do domu, żeby zdążyć na konkurs :P Dziś przed kwalifikacjami odbyły się dwa treningi. Pierwszy wygrał Martin Koch (217 m) przed Gregorem Schlierenzauerem (227 m) i Kamilem Stochem (215 m), a drugi wygrał Severin Freund (217,5 m)  przed Gregorem Schlierenzauerem (212 m) i Daikim Ito (212 m). W kwalifikacjach triumfował za to Bjoern Einar Romoeren - 221,5 m. Romoeren wyprzedził Andreasa Koflera, który lądował na 209,5 m oraz Lukasa Hlavę, który oddał skok na odległość 211,5 m.

Polacy spisali się dobrze. W pierwszym treningu świetnie spisał się Aleksander Zniszczoł - podczas sojego pierwszego w życiu skoku na mamucie skoczył aż 206,5 m (18 miejsce). Piotr Żyła poleciał na 189,5 m (24 miejsce), Krzysztof Miętus na 183 m (37 miejsce), Klemens Murańka - 185,5 (38 miejsce), a Maciej Kot lądował na 180,5 m (40 miejsce). Podczas tego treningu Olek i Klimek skakali pierwszy raz na mamucie, a Krzysiek pierwszy raz w Planicy.

W drugim treningu Kamil Stoch był siódmy z rezultatem 211,5m, Krzysztof Miętus był 17. (206m), Maciej Kot 24. (200,5m), Piotr Żyła 27. (186,5m), Klemens Murańka 39. (197m), a Aleksander Zniszczoł uzyskał 194,5m, co dało mu 41. pozycję.

W jutrzejszym konkursie wystąpi komplet naszych zawodników. Najlepiej w serii kwalifikacyjnej spisał się Piotr Żyła, który zajął piąte miejsce. 13. pozycję wywalczył Klimek Murańka, który uzyskał 200 metrów - rekord życiowy. Aleksander Zniszczoł oraz Krzysztof Miętus uplasowali się odpowiednia na 18. i 19. miejscu. Kamil Stoch, który kwalifikację ma zapewnioną, ponieważ jest sklasyfikowany w pierwszej 10. lądował na 215 m.

Z udziału w serii kwalifikacyjnej zrezygnowali między innymi Martin Koch, Gregor Schlierenzauer oraz Daiki Ito, który jest liderem klasyfikacji lotów narciarskich.
 
 

Opalamy się :) Anders Fannemel, Andreas Stjernen, Tom Hilde, Anders Bardl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz