środa, 2 stycznia 2013

Emmanuel Chedal ogłosił zakończenie kariery

Najlepszy francuski skoczek narciarski ostatnich lat, Emmanuel Chedal, zakończył sportową karierę. Jak o tym dzisiaj usłyszałam, na początku nie mogłam uwierzyć. Czekałam na oficjalne informacje i niestety to prawda. Dlaczego coraz więcej skoczków rezygnuje? ;/


Powodem takiej decyzji był brak satysfakcjonujących wyników. "Niestety nie jestem już w stanie skakać na takim poziomie jak kiedyś". Wyjawił też, że nie bez wpływu na jego decyzję pozostały zmiany w przepisach dotyczące kombinezonów. Zawodnik z Courchevel ani razu nie przebrnął tej zimy kwalifikacji do konkursu głównego Pucharu Świata.

Chedal zadebiutował w Pucharze Świata 6 grudnia 1998 roku występem w zawodach we francuskim Chamonix. Największym jego osiągnięciem jest trzecie miejsce wywalczone podczas konkursu Pucharu Świata w norweskim Lillehammer, w grudniu 2009 roku. Ośmiokrotnie meldował się w czołowej "10" pucharowych zawodów.

Francuz nie wie jeszcze jak będzie wyglądało jego życie po odwieszeniu nart na przysłowiowy hak. "Potrzebuję trochę czasu, by zastanowić się, co będę teraz robił" - powiedział.

Cóż, pozostaje mi tylko życzyć mu powodzenia w nowym życiu.

1 komentarz: